niedziela, 26 stycznia 2014

Babka ananasowa




„Niezwykle soczysta i wilgotna babka o smaku ananasowym obłożona bitą śmietaną i obsypana wiórkami kokosowymi. Po raz pierwszy upiekłam ją dla mojej mamy na Dzień Babci. Długo myślałam nad jakimś ciastem dla Niej bo chciałam by było to coś nowego. Wymyśliłam więc ciasto z dodatkiem musu ananasowego. Robi się je bardzo łatwo, zawsze wychodzi i wszystkim smakuje.”



Babka ananasowa
(przepis własny)
 
Składniki na okrągłą formę o śr. 24cm

Ciasto:
260g masła
4 jajka
3 szklanki mąki
2 szklanki cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 puszka 560g krojonych ananasów
50g zmielonych wiórków kokosowych
2 łyżki likieru ananasowego

Dekoracja:
250ml śmietanki kremowej 30%tł.
1 zagęstnik do śmietany (opcjonalnie)
1 łyżeczka cukru pudru
3 łyżki wiórków kokosowych
3 plastry ananasa
świeże listki melisy

Wszystkie składniki na ciasto powinny mieć temperaturę pokojową.
Odsączyłam ananasy na sicie. Sos zostawiłam do wypicia, a kawałki owoców zmiksowałam na mus.
Masło utarłam z cukrem na puszysty krem. Cały czas ucierając dodawałam po jednym jajku, ucierając do połączenia składników po każdym dodaniu. Wymieszałam mąkę z proszkiem do pieczenia i wiórkami kokosowymi. Dodałam do masy w trzech porcjach nie przerywając ucierania. Na końcu wlałam likier i mus ananasowy. Wszystko dokładnie wymieszałam. Przelałam do okrągłej formy na babkę z kominkiem, wcześniej wysmarowanej masłem i oprószonej bułką tartą. Piekłam 30 minut w temp. 150°C, a następnie zwiększyłam temp. do 170°C i piekłam jeszcze 25 minut. Przed wyjęciem sprawdziłam patyczkiem (powinien być suchy) czy babka się upiekła.
Upieczoną babkę wyjęłam z piekarnika, zostawiłam na kilka minut w formie, a następnie ostrożnie wyjęłam na kratę kuchenną. Zostawiłam do wystudzenia.

Dobrze schłodzoną śmietankę ubiłam na sztywno dodając pod koniec ubijania cukier puder. Pokryłam nią wierzch i środek babki. Obsypałam wiórkami kokosowymi. Plastry ananasa przekroiłam na cztery części ułożyłam na górze babki. Ozdobiłam świeżymi listkami melisy.

2 komentarze: